- Program do pobrania
- Filmy od A do Z
- Gala otwarcia
- ON AIR
- SHORTCUT
- FROM POLAND
- Mistrzowie: Jim Sheridan
- Mistrzowie: Grzegorz Królikiewicz
- Nowe Kino Serbii
- Zjawiska: Młodzi Gniewni
- FOCUS: Dagur Kári
- FORWARD: Litwa
- FORUM 10/11
- CULTURAL EXCHANGE
- LOKALIZACJE
- OPEN SPACE
- POKAZY SPECJALNE
- MASTERCLASSY
- FILMOGRANIE
- Akademia Filmu Europejskiego
- Filmowa kolekcja z szuflady
- eNeRDe LOVES TOFIFEST
Festiwalowa premiera filmu „Teściowie 3” na MFF BellaTOFIFEST! Za nami już dwa wesela. Teraz czas na chrzciny! Ulubieni bohaterowie polskiej publiczności powracają na ekrany w trzeciej odsłonie kinowego hitu. Zapraszamy na festiwalową premierę komedii „Teściowie 3” Więcej »
„Dziadku, wiejemy!” – familijne spotkanie z Janem Peszkiem i Olgą Chajdas na MFF BellaTOFIFEST! Lato to czas przygód, podróży i wyobraźni. Nawet Jagoda nie spodziewa się jednak, że jej fantazja połączona z temperamentem dziadka, Jeremiego, zaprowadzi ich na spotkanie ze smokiem! Więcej »
Debiutancki „Bałtyk” Igi Lis na MFF BellaTOFIFEST! Zanim plaże i kurorty nad polskim morzem pochłonęła nowoczesna turystyka, jedną z głównych atrakcji były tamtejsze lokalne biznesy. Takie jak wędzarnia „U Mieci”, słynąca z najlepiej przyrządzonych ryb. Dla tych, którzy tęsknią nie tylko za ich smakiem, ale także za klimatem wakacji sprzed lat, przygotowaliśmy coś specjalnego. Więcej »
Z soboty na niedzielę
Saturday Night and Sunday Morning · reż. Karel Reisz
Wielka Brytania 1960, 89’
Pokazy
30/06, 10:30 · Baj Pomorski – sala A
„Chcę się tylko dobrze bawić. Reszta to propaganda”. Oto filozofia życiowa Arthura Seatona (Albert Finney), archetypowego brytyjskiego „młodego gniewnego”. Arthur to sztywniak z klasy średniej, który utknął w pracy bez perspektyw. Jego życiowym celem w życiu jest przebrnięcie przez tydzień pracy, aby móc przez cały weekend szaleć bez umiaru, wypijając tyle alkoholu, ile to tylko możliwe. Arthur żyje wyłącznie dla przyjemności, więc romans z żoną jednego z jego współpracowników to dla niego żaden kłopot. Gdy kobieta zachodzi w ciążę, Arthur stara się załatwić aborcję, ale nie wynika to z troski o kochankę, ale z jego głęboko zakorzenionego egoizmu: po co mu kotwica w postaci rozwrzeszczanego dziecka? Mimo prowadzenia hulaszczego życia i ciągłego pragnienia ucieczki od dobijającej rutyny codzienności, przeznaczeniem Arthura jest jej dalsze pogłębianie. Krokiem w tym kierunku jest ślub z „sympatyczną” i zadowoloną z siebie dziewczyną z sąsiedztwa.
Reżyser: | Karel Reisz |
Scenariusz: | Alan Sillitoe |
Muzyka: | Johnny Dankworth |
Zdjęcia: | Freddie Francis |
Montaż: | Seth Holt |
Obsada: | Albert Finney, Bryan Pringle, Shirley Ann Field, Rachel Roberts |
Karel Reisz (1926-2002) — reżyser filmowy, teoretyk i analityk kina. Urodził się w Czechosłowacji, ale od 13 roku życia mieszkał w Wielkiej Brytanii. Niedługo po przybyciu na wyspy, zaczął interesować się filmem. Po skończeniu służby wojskowej w RAF został krytykiem filmowym. Jest autorem cenionego wśród krytyków podręcznika „Sztuka montażu filmowego”. Dzięki jego filmom został uznany za czołowego przedstawiciela brytyjskiej „nowej fali”. Był jednym z założycieli ruchu Free Cinema na początku lat 50. W latach 70. przeprowadził się do Stanów Zjednoczonych. Największe uznanie przyniosły mu filmy: French Lieutenant’s Woman (1981), Who’ll stop the rain (1978), Isadora (1968) i Saturday Night and Sunday Morning (1960), za który zdobył Nagrodę BAFTA dla najlepszego filmu brytyjskiego.