- Program do pobrania
- Filmy od A do Z
- Gala otwarcia
- ON AIR
- SHORTCUT
- FROM POLAND
- Mistrzowie: Jim Sheridan
- Mistrzowie: Grzegorz Królikiewicz
- Nowe Kino Serbii
- Zjawiska: Młodzi Gniewni
- FOCUS: Dagur Kári
- FORWARD: Litwa
- FORUM 10/11
- CULTURAL EXCHANGE
- LOKALIZACJE
- OPEN SPACE
- POKAZY SPECJALNE
- MASTERCLASSY
- FILMOGRANIE
- Akademia Filmu Europejskiego
- Filmowa kolekcja z szuflady
- eNeRDe LOVES TOFIFEST
Festiwalowa premiera filmu „Teściowie 3” na MFF BellaTOFIFEST! Za nami już dwa wesela. Teraz czas na chrzciny! Ulubieni bohaterowie polskiej publiczności powracają na ekrany w trzeciej odsłonie kinowego hitu. Zapraszamy na festiwalową premierę komedii „Teściowie 3” Więcej »
„Dziadku, wiejemy!” – familijne spotkanie z Janem Peszkiem i Olgą Chajdas na MFF BellaTOFIFEST! Lato to czas przygód, podróży i wyobraźni. Nawet Jagoda nie spodziewa się jednak, że jej fantazja połączona z temperamentem dziadka, Jeremiego, zaprowadzi ich na spotkanie ze smokiem! Więcej »
Debiutancki „Bałtyk” Igi Lis na MFF BellaTOFIFEST! Zanim plaże i kurorty nad polskim morzem pochłonęła nowoczesna turystyka, jedną z głównych atrakcji były tamtejsze lokalne biznesy. Takie jak wędzarnia „U Mieci”, słynąca z najlepiej przyrządzonych ryb. Dla tych, którzy tęsknią nie tylko za ich smakiem, ale także za klimatem wakacji sprzed lat, przygotowaliśmy coś specjalnego. Więcej »
Akademia Filmu Europejskiego
Gra w klasy z Pedro Almodóvarem
Poetyka stosowana przez Pedro Almodóvara osadza się w zbiorze postmodernizmu popularnego, który w dużej mierze czerpie z kultury masowej. Hiszpański reżyser wprowadza do swoich dzieł elementy, potwierdzające jego fikcyjny charakter, odnosi się intertekstualnie i autotematycznie, stosuje pastisz i hiperbolizuje gatunek. To przedmiot tegorocznej lekcji Akademii Filmu Europejskiego.
Pojawienie się w kulturze postmodernizmu wytrąciło popularne kino gatunkowe z wypracowanych przez lata formuł stylistycznych — dlatego temat wyczerpania klasycznych gatunków podejmowany jest wciąż na nowo.
Hortero — tak Hiszpanie określają filmy Almodóvara. W slangu madryckim znamionuje to chłopca na posyłki, a także dziwaczny związek elementów wysokich i niskich. Obrazy reżysera z La Manchy wykorzystują element gry z widzem, zwłaszcza przez przestrzeganie lub odwrócenie reguł obowiązujących w komedii, ale także poprzez zastosowanie wizualnego szoku, mocnych obrazów.
Spadkobierca Luisa Buñuela — bo tak też możemy powiedzieć o Almodóvarze — sprzeciwia się tradycji katolickiej, podejmuje problematykę seksualności, obsesji, miłości, rodziny — szczególnie relacji z matką, pochyla się nad człowiekiem, ukazuje jego zmagania ze światem, czyli pokazuje wszystko to, co nieustannie nas ciekawi. O tym wszystkim — na drugiej w cyklu lekcji filmowej. Całość interdyscyplinarnego seminarium dopełnią soczyste fragmenty filmów reżysera oraz niespodzianki z Almodóvarem w tle — a wszystko to pod wpływem stylu movida, którego założeniem było sprzeciwianie się temu, co istniało, chęć dostarczania nowych wzorców zachowań dla młodego pokolenia, brak szacunku dla profesjonalizmu, przekonanie o sensie własnego tworzenia i wiara w możliwość osiągnięcia sukcesu.
Można dać się zarazić!
Karolina Natalia Bednarek